top of page

I lighed med tidligere år samles der d. 10. marts 2019 penge ind til verdens fattigste. Den kommende Sogneindsamling foregår stadig som et samarbejde mellem Folkekirkens to sogne i Nakskov og FDF.

Hos Folkekirkens Nødhjælp går vi under et fælles navn, ”Stormarks- og Skt. Nikolai Sogne” – men vi kalder os slet og ret ”Sogne-indsamlingen i Nakskov”. Indsamlingen udgår fra Stormarkskirken.

Glade konfirmander samlede ind ved indsamlingen i 2014

Sogneindsamlingen i Nakskov har ét fælles rutesystem, hvor det praktiske og administrative arbejde for Folkekirkens Nødhjælp/Sogneindsamlingen sker med base i Stormarkskirkens lokaler og drives af personer fra begge sogne. Læs mere herunder.

Som indsamler har du mulighed for at vælge din favoritrute på forhånd. Du kan henvende dig telefonisk eller via SMS. Du kan også benytte dig af mulighederne her på siden til direkte at "klikke" dig frem til en rute.

Tilmeld dig på forhånd: kontakt indsamlingsleder Christian Hyttel, tlf. 24 42 47 75 for yderligere spørgsmål.

brug et par timer d. 10. marts 2019 på at samle penge ind til verdens fattigste.

Jo flere der forhåndstilmelder sig, jo nemmere bliver det på dagen. Men du kan også bare møde op i Stormarkskirken d. 10. marts.

Falder din vej forbi kirken på dagen, så kom ind og få en kop kaffe og en bid brød – der er hele tiden nogle rare mennesker at få en snak med, og de kan såmænd også modtage dit bidrag til Indsamlingen.

Vil man gerne samle ind men mangler mulighed for at møde op i Stormarkskirken, kan man få bragt en indsamlingsbøsse til sin bopæl. Kontakt os for nærmere aftale.

Man er velkommen til at gå to-og-to på ruterne, ligesom det er i orden at tage børn med på indsamlingsdagen.

Helt som tidligere år, starter dagen med en kort gudstjeneste kl. 9.00 i Stormarkskirken,  herefter kaffe/kringle/uddeling af ruter fra kl. 10.00. Når man er færdig med sine ruter, bydes der på frokostbuffet og hyggeligt samvær.

Blandt indsamlerne vil der på indsamlingsdagen d. 10. marts 2019 blive trukket lod om en del gaver. Er man ikke tilstede ved lodtrækningen, sørger vi for, at man alligevel modtager sin gevinst.